Digital signage - Narrowcasting
Publicatiedatum: 17 apr. 2023 10:38:25
Digital signage - Narrowcasting
Digital signage, ook wel narrowcasting genoemd, is een geweldige manier om informatie op een visueel aantrekkelijke manier te delen. Je zou het een digitale poster kunnen noemen, maar dan wel een héél flexibele poster!
Mogelijk op véél plekken
Wat dacht je van promoties in winkels, menu's in restaurants, evenementen in theaters, nieuws in kantoren, reclame aan gevels, welkomstborden bij de receptie, informatie over een onderwerp, veiligheidsinstructies en nog veel meer!
Doelgroepen bereiken
Je kunt je daarbij dus richten op klanten en prospects, maar ook op medewerkers, voorbijgangers, bezoekers en gasten.
Aandacht trekken
Met digital signage kun je de aandacht van je doelgroep trekken en hen informeren over alles wat er speelt. Je kunt afbeeldingen, video's en zelfs live feeds gebruiken om je boodschap over te brengen en je hebt daarbij zelfs de keuze om deze digitale poster in “portrait-” of “landscape-”positie te plaatsen. En in een noodsituatie helpen de schermen mee om te waarschuwen!
Betrokkenheid
Het is een krachtige manier om je merk te versterken en de betrokkenheid van klanten te vergroten.
Maar digital signage is niet alleen nuttig voor bedrijven. Het kan ook worden gebruikt in scholen, ziekenhuizen, musea en andere openbare ruimtes om belangrijke informatie te delen. En het beste van alles is dat je digital signage kunt aanpassen aan je eigen stijl en merk, zodat het perfect bij je organisatie past.
Eenvoudig bedienen
Via een eenvoudig te bedienen portaal op je pc of laptop of een app op je smartphone of tablet voer je bestanden in en vervolgens kun je eenvoudig bepalen op welk scherm, wat te zien is, hoe lang en gedurende welke periode. Dat kan individueel per scherm, maar ook per groep.
Je kunt op elk moment, “waar ook ter wereld” je bent, de informatie op je schermen aanpassen!
Relatief goedkoop
De initiële investering mag dan wel wat duurder zijn dan het printen van een poster, maar op lange termijn verdien je deze investering terug. Je hoeft immers niet steeds nieuwe posters te laten printen. Dat betekent meteen minder papier verbruik.
Kortom, digital signage is een geweldige manier om op een aantrekkelijke en effectieve manier informatie te delen.