
Waarom we blijven bellen achter het stuur (en wat dat zegt over onze gewoontes op het werk)
Publicatiedatum: 4 apr. 2025 10:00:00
Waarom we blijven bellen achter het stuur (en wat dat zegt over onze gewoontes op het werk)
Gisteren bracht ik mijn dag grotendeels door in de auto, onderweg naar verschillende afspraken in het land. Een drukke dag, veel kilometers, maar ook een interessant moment van reflectie. Want wat mij keer op keer opviel – tot mijn verbazing, moet ik zeggen – is dat nog steeds ontzettend veel mensen tijdens het rijden hun mobiele telefoon in de hand hebben.
Soms zelfs met de telefoon tegen het oor gedrukt, ondanks de inmiddels welbekende regels én risico’s. Dat roept vragen op. Want waarom blijven we dit doen, wetende dat het gevaarlijk is? Waarom is het zo lastig om gewoontes los te laten, zelfs als we rationeel weten dat ze niet handig of zelfs gevaarlijk zijn?
We zijn routinedieren – ook op de werkvloer
Het antwoord is simpel, en ergens ook heel menselijk: we zijn gewoontedieren. Ons brein houdt van herkenning, van vaste patronen. Wat we vaak doen, doen we steeds makkelijker. En zo worden ook slechte gewoontes hardnekkig.Diezelfde gewoontepatronen kom je overal tegen, ook op de werkvloer. Denk aan die oude printer die “het meestal nog wel doet”, of het handmatige werkproces dat ooit logisch leek, maar inmiddels vooral tijdrovend is. Of dat ene kantoor dat nog steeds zijn voorraad beheert via een verouderd Excelbestand, simpelweg omdat “we het altijd zo doen”.
Maar… soms is het tijd voor verandering
Het mooie is: routines zijn krachtig, maar verandering is mogelijk. Sterker nog, het loont vaak om oude gewoontes onder de loep te nemen. Want gemak, efficiëntie en innovatie ontstaan juist daar waar we durven vernieuwen.En dat brengt ons bij KantoorArtikelen.nl.
Wij geloven dat goed gereedschap het halve werk is. Daarom bieden wij veel meer dan alleen standaard kantoorartikelen. Ja, bij ons vind je pennen, papier en cartridges – maar ook ergonomische werkplekoplossingen, slimme schoonmaakproducten, hygiëneartikelen, pantry-benodigdheden, zelfs facilitaire producten die je helpen om jouw hele organisatie soepeler te laten draaien, horecaproducten en nog veel meer!
Waarom KantoorArtikelen.nl? Waarom ITC Furniture?
✔ Ruim assortiment: Van basic kantoorartikelen tot uitgebreide inrichtingsoplossingen – alles onder één dak.
✔ Fair pricing policy: Bij ons geen rare kortingen die eigenlijk geen korting zijn. Gewoon eerlijke prijzen, altijd.
✔ Top service: Persoonlijk contact, snelle levering en advies op maat. Omdat we begrijpen dat gemak niet alleen in het product zit, maar ook in de service eromheen.
✔ Slimme oplossingen: We denken met je mee. Van thuiswerkplekken tot totaalinrichting van een nieuw kantoor: wij helpen je vooruit.
Geef oude werkgewoontes geen kans
Dus: de volgende keer dat je merkt dat je vasthoudt aan iets “omdat je het altijd al zo deed”, denk dan eens aan dat telefoongesprek achter het stuur. Niet alles wat je gewend bent, is nog steeds logisch of nodig.
Gun jezelf en je team een frisse start. Ontdek wat er mogelijk is als je kiest voor slimmer, moderner en efficiënter werken. Je zult verbaasd zijn hoe groot het verschil kan zijn – en hoe eenvoudig het soms is om te veranderen.
Bezoek de webshop of bel ons voor advies: +31 (0)45 – 522 93 11
Of vul onderstaand formulier in, dan nemen wij contact op met de juiste persoon:
Een greep uit onze krukken en stahulpen